22 вересня 2022

Додаток 6. Планування та розміщення об'єктів будівництва та розвитку


Врушський М.,
менеджер міжнародних проєктів


Проєкти й генеральні плани перспективного розвитку та будівництва

Територіальні громади та регіональні утворення відповідають за розвиток своїх адміністративно-територіальних одиниць. Кожна територіальна громада, що входить до складу регіонального утворення, та саме регіональне утворення зобов'язані розробляти генеральні плани перспективного розвитку та будівництва. Ці плани є визначальною основою розміщення, планування, устрою та розвитку населених пунктів для забезпе­чення комфортного проживання населення, формування міграційної політики та програми їх стратегічного та екологічного розвитку.

Генеральні плани перспективного розвитку та будівництва повинні розроблятися із застосуванням найсучасніших і передових технологій, норм та стандартів, світових досягнень у проєктуванні, будівництві, науці та техніці.

Генеральні плани розвитку та будівництва територіальних громад і регіональних утворень мають бути взаємопов'язаними, сумісними та взаємодоповнювальними.

Вихідні дані для вибору та розробки проєктів, самі проєкти, що входять до програм економічного та соціального розвитку, є основою, складовими частинами генеральних планів будівництва та розвитку територіальних громад і регіональних утворень.

Розміщення проєктів та прив'язка їх до місця реалізації визначаються генераль­ними планами відповідно до проєктних норм та вимог. Проєкти, включені до програм розвитку, прив'язуються до конкретного місця реалізації у територіальних громадах та регіональних утвореннях відповідно до їх генеральних планів перспек­тивного розвитку та будівництва. Якщо у територіальної громади та регіонального утворення немає гене­рального плану, то вони розробляють його паралельно із розробкою програм розвитку.

Генеральні плани перспективного розвитку та будівництва повинні чітко відобра­жати структуру проєктів, показувати послідовність і черговість їх реалізації та довго­строкову перспективу розвитку кожної територіальної громади та регіонального утворення.

Генеральні плани перспективного розвитку та будівництва розробляються на 50-70 років із прогнозними показниками розвитку на 100 років. На період до 25-річного розвитку в генеральних планах зазначаються конкретні проєкти з деталізацією їх даних, характеристик та проєктних рішень. Проводиться "посадка" та прив'язка конкретного проєкту на місцевості до конкретної земельної ділянки та детального планування ділянки забудови. На період до 70-річного розвитку в генеральних планах вказується розбивка масивів за напрямами розвитку з прив'язкою перспективних розрахункових проєктів, без деталізації самих проєктів та їх проєктних рішень, але із зазначенням об'єктів інженерного забезпечення і прив'язкою дорожньо-транспортних об'єктів та інфраструктури.

На період до 100-річного розвитку на генеральних планах вказується розбивка масивів перспективного розвитку, позначення категорій земель та можливість їх тимчасового використання. Генеральні плани містять прив'язки перспективних інженер­них забезпечень, розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури та інших складових перспективного розвитку територіальних громад та регіональних утворень.

Генеральні плани будівництва та розвитку повинні чітко визначати місця розміщення інженерних мереж, комунікацій, дорожньої інфраструктури та благоустрою з урахуванням історично сформованої забудови та інфраструктури, реконструкції та модернізації старої забудови, організації руху та потоків, що забезпечують комфортні умови життєдіяльності.

Для забезпечення комфортних умов життєдіяльності у містах та населених пунктах важливим фактором є дотримання деяких принципових основ, пов'язаних із проєктним розміщенням об'єктів забудови.

Дуже важливо забезпечити правильну організацію потоків та рухів для комфорт­ного переміщення та перетину потоків усіма учасниками руху.

Затори, що утворюються під час руху, не лише створюють проблеми учасникам руху, а й згубно впливають на суспільний розвиток, на екологію і, звичайно ж, на розвиток економіки.

При розробці зональних планів забудови та будівництва генеральними планами необхідно врахувати умови в мікрорайонах забудови, що історично склалася, з вузькими вулицями та обмеженими можливостями їх розширення, наявністю малоповерхової забудови, стисненістю та обмеженнями для потоків і руху.

У таких мікрорайонах не можна допускати розміщення великих торговельно-розважальних комплексів, офісних центрів та інших об'єктів, пов'язаних із створенням великих потоків руху. Такі мікрорайони підлягатимуть перспективній комплексній реконструкції з урахуванням збереження історичних та архітектурних цінностей. У таких районах необхідно організовувати обмежені рухи автотранспорту, переважно односто­роннього характеру.

При проєктуванні, щоб забезпечити комфортні умови для всіх учасників руху та максимально виключити перетин потоків, необхідно ухвалити наступні проєктні рішення:

1.  Земельні ділянки, що обираються для розміщення житлових населених пунктів, не повинні бути підтоплюваними (мати високий рівень підземних вод) поверхневими водами та опадами.

2.  Зони житлової забудови, спальні райони слід відокремлювати від промислових зон. У нових житлових масивах треба передбачити будівництво великих торгово-розважальних, офісних центрів та інших об'єктів, пов'язаних із потоками руху.

3.  Усі житлові багатоповерхові будинки, торговельно-розважальні комплекси, офісні центри та інші об'єкти цивільного призначення слід проєктувати та будувати лише з бомбосховищами – підземними, наземними, надземними паркінгами та відповід­ною організацією руху.

4.  Транспортні магістралі треба проєктувати та будувати з комфортними умовами руху, виключаючи умови для утворення заторів. Для цього на транспортних дорогах населених пунктів із зустрічним рухом необхідно виключити наземні пішохідні переходи, виключити наземні перехресні рухи, ліві повороти та світлофори. Потрібно проєктувати та будувати багаторівневі дороги, розв'язки, організувати багаторівневі потоки рухів.

5.  Прокладання всіх інженерних мереж та комунікацій повинно проводитись у спеціальних зонах.

6.  Житлові об'єкти слід вводити в експлуатацію у завершеному будівництвом стані і готовими для заселення та проживання. У складі житлових будинків мають бути передбачені паркінги (підземний, наземний, надземний), для кожної квартири – гостьовий паркінг, об'єкти відпочинку, спорту та обслуговування.

Немає коментарів:

Дописати коментар